Konferencje branżowe – jestem na tak!

Dzisiejsze czasy wymagają od nas stałego rozwoju, szczególnie jeśli pracujemy przy utrzymaniu bezpieczeństwa informacji w firmie lub instytucji państwowej. Powinniśmy być „na bieżąco” z trendami i ciągle zmieniającymi się (oraz udoskonalanymi przez cyberprzestępców) rodzajami zagrożeń. Najbardziej odpowiednim miejscem, by poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu jest konferencja.

Konferencja jako źródło wiedzy

Udział w konferencjach pomaga specjalistom w poszerzeniu wiedzy oraz daje możliwość zadania ekspertom nurtujących nas pytań. W czasie wystąpień merytorycznych uczestnicy poznają doświadczenia ekspertów, którzy bardzo często nakreślają newralgiczne tematy za pomocą studiów przypadku. Przez to łatwiej jest zrozumieć specyfikę danego problemu. Im więcej wiemy, im więcej znamy problemów, tym jesteśmy bardziej wartościowi w pracy, jaką wykonujemy. Niewątpliwie poznając studia przypadku jesteśmy w stanie ujrzeć praktyczny sposób postępowania w danej sytuacji.
Nie da się ukryć, że podczas konferencji sporą (i nieodłączną) jej część stanowią wystąpienia o charakterze promocyjnym. Dlaczego jest to aż tak ważne? Ponieważ dzięki temu poznajemy nowe rozwiązania, które możemy dopasować do stale rozwijającego się rynku. Nowe narzędzia, praktyczne usługi oraz nietuzinkowe produkty mogą wyłącznie pomóc w rozwoju naszych przedsiębiorstw. Warto szukać „czegoś nowego”, bo kto nie idzie do przodu, ten się cofa.
W skład konferencji nie tylko wchodzi część merytoryczna i promocyjna, zdarza się, że organizowane są także szkolenia. Moim zdaniem jest to świetne połączenie, pozwala nam jeszcze bardziej pogłębić wiedzę z interesującego nas tematu. Do gustu uczestników najbardziej przypada ta właśnie część konferencji, o której słyszy się wiele pochlebnych słów.

Kluczem jest networking

Eventy nie tylko pomagają nam w poszerzeniu wiedzy, ale i mają nam do zaoferowania coś, czego nie odnajdziemy w ramowym spisie wystąpień. Chodzi o networking. Najważniejszą składową każdej konferencji jest oczywiście człowiek. To dla ludzi organizuje się wydarzenia, dlatego organizatorzy starają się sprawić, by każdy z nich był usatysfakcjonowany. Niekiedy liczba uczestników dochodzi nawet do kilku tysięcy osób. Jest to grupa różnorodna, w której każda osoba ma bardzo wiele do zaoferowania, przez co nawiązują się nowe ciekawe relacje biznesowe. Uczestnicy mogą poznać inne osoby ze swojej branży, porozmawiać o problemach lub sposobach ich rozwiązywania w różnych organizacjach.
Takie nieformalne spotkania (na przykład podczas przerw pomiędzy wykładami lub w czasie wieczornego bankietu) niemal zawsze niosą za sobą pewne profity, jak poznanie wzajemnych doświadczeń i problemów, którymi możemy się podzielić. Poprzez taką wymianę informacji dowiemy się o tym, jak wyglądają różne procesy w podobnych firmach, branżach lub działach, poznamy sposoby, jak radzić sobie z pewnymi wyzwaniami, jakie stoją przed firmą. W dzisiejszej dobie organizacja eventów jest utrudniona, jednak miejmy nadzieję, że w niedługim czasie się to zmieni. Tradycyjny model konferencji został zastąpiony przez formułę online, co niestety nie daje tyle możliwości networkingowych.

Magdalena Sarzyńska, Space Press

Dowiedz się więcej tutaj.

Scroll to Top